AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
111111111111111111111111111111111

Thursday 28 May 2015

KEGILAAN ISTILAH DAN WARNA-WARNI YANG KELAM

Apakah aku gila bila otak dan fikiran ku kurang jelas dengan sebarang istilah-istilah lazim dan ajaib penulisan?

Seni penulisan baru kini semakin galak dengan kepelbagaian istilah yang langsung tidak membantu banyak pembaca-pembaca awam diluar sana untuk dihadamkan dalam otak fikir.
Dah la diri kurang membaca, bila mula membaca dikelirukan pula dengan kepelbagaian istilah yang dikira berseni.

Seni itu bukan pada istilah, seni itu lahirnya dalam jiwa sanubari, ia dinukilkan dengan pelbagai gaya yang tidak terbatas, dan ianya sangat bebas, ia bukan juga abstrak, bukan juga kaku. Tapi ianya halus dan penuh dengan warna warni sang pelangi.

Istilah bukanlah salah, tapi meminimunkan penggunaa istilah itu penting, dalam ugama juga juga kita menggunakan istilah untuk membezakan setiap taarif. Taarif pada bahasa dan juga pada istilah, tetapi istilah baru yang diwujudkan adalah dengan prasangka dan penyelewengan.

Sengaja ia dibangunkan bagi memperkenalkan wajah baru dunia, wajah yang menunjukkan mereka satu golongan songsang atau supaya mereka lebih dikenali di alam nyata yang semakin menghakis nilai-nilai keharmonian dan kecintaan. Mereka senang dengan menyeleweng dari fakta dan kehidupan berfitrah.

WARNA-WARNI YANG PUDAR

Trangender, biseksual, gay dan sebagainya istilah yang sedang dipopularkan dengan sengaja, ianya sengaja digambarkan dengan keunikan dan keindahan warna-warni, sehingga kita disalah sangka. Kewujudan yang tidak sepatutnya diiktiraf tapi mereka memainkannya dengan manipulasi jiwa manusia dengan keindahan palsu.

Sepatutnya mereka golongan polos dan pengotor ini tidak layak untuk wujud, lebih-lebih lagi dengan manipulasi warna yang dicocokkan bagi mereka sebagai menunjukkan keindahan mereka.
Mereka sebenarnya batil, mereka mewujudkan istilah supaya mereka disedari wujud, supaya mereka dikenali, sedangkan sebelumnya mereka kaum yang terpinggir dan selamanya wajib dipinggirkan selagi wujud bulan dan mentari.

Kalau dalam kontek marketing, kita disarankan untuk menggunakan apa sahaja cara termasuk psikologi, personaliti dan istilah-istilah untuk kita dikenali dan menjadi perhatian, tetapi dengan matlamat untuk meraih keuntungan dari publisiti yang kita perolehi. Ini sebenarnya bukan ilmu marketing tetapi satu konten ilmu jiwa manusia yang diterapkan dan diserap oleh ilmu lain dengan istilah yang berbeza, termasuk merketing.

Ia benar, kerana kita berurusan dengan manusia yang memiliki kecenderungan yang sama. Dan tak kurang juga ianya digunakan atau lebih tepat diambil kesempatan atas ilmu ini kepada perkara-perkara batil yang menyalahi hukum alam dan fitrah yang azali.

Begitu juga dengan kewujudan baru yang lainnya, mereka cuba untuk dikenali dan seterusnya meresap perlahan-lahan didalam masyarakat sebagai entiti yang benar-benar wujud.

Mereka memanipulasikan keindahan warna-warni untuk menggambarkan keindahan mereka yang kotor. Benar! mereka adalah golongan baru yang menjijikkan, mereka bermain dengan warna dan mengotorkan warna itu. Golongan trangender ini menjadikan warna pelangi dan pink sebagai kewujudan dan keindahan batil mereka, mereka mempromosikan kejijikan dan kejelikan mereka didalam masyarakat dengan warna-warna yang indah, sehingga kita sering disalah tafsirkan dengan warna kegemaran.

Alangkah celaka Si lahanat ini, mereka melawan arus dan fitrah, mereka memesongkan semua pemikiran, mereka menokok tambah perasa yang tidak seharusnya digunakan dalam norma kehidupan yang benar.

Tapi Si celaka kini semakin berani berhadapan dengan masyarakat yang sedang sumbang, sehingga hari ini kewujudan mereka bukan lagi perkara sensitif yang wajib ditakuti dan ditolok oleh masyarkat.

Kepelbagaian istilah dan warna warni ini bukan lagi keindahan, tetapi sudah menjadi kegilaan yang menjadi-jadi, fikiran masyarakat semakin keliru dan punah, mereka sudah tidak bermaya menangkis kegilaan ini, mereka semakin lemah didalam jiwa mereka yang sedang digolek-golek bagi ayam golek yang dibolak balik.

Dunia semakin hampir kepada matlamatnya, semakin dekat dengan kerosakannya,..
Dunia fitnah yang sedang membuih putih warna keindahan
Dunia celaka yang sedang mencelakan dan dicelakan

Alangkah beruntungnya mereka yang sendirian tanpa berteman, melawan arus kehidupan dengan cara yang berbeza dari sekalin pandangan manusia.

Iya benar! mereka sendiri, tetapi merekalah kebenaran yang ditolak dan diremehkan.



No comments:

Post a Comment